Gökbayrak
English Page

  Ad:
  
  Soyad :
  
  E-mail :
  
  Bültenlerimizden ve   duyurularımızdan   haberdar olabilmek için   lütfen kaydolunuz.

Alış Satış
 Dolar E> equiv="Con
 Euro E> equiv="Cont
 Sterlin /TITLE> http-equiv="

  Haberler
  Gökbayrak tarihçesi

  İyi Yağlar Kötü Yağlar

  Sahurda Kahvaltı Türü Yiyecekler Tercih Edin

 
 Sahurda Kahvaltı Türü Yiyecekler Tercih Edin

Oruç tutanların mutlaka sahura kalkması ve sahurda kahvaltı türü yiyecekleri tercih etmesini tavsiye eden diyetisyen Mevlüde Baş, iftarda ise biraz yemek yedikten sonra 10 dakika ara verip yemeğe tekrar devam edilmesinin sağlık açısından faydalı olacağını söyledi.

Özel Selçuklu Hastanesi Diyet Uzmanı Mevlüde Baş, Ramazan ayında nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda açıklamalarda bulundu. Mutlaka sahura kalkılması ve yemek yerine hafif kahvaltının tercih edilmesi gerektiğini belirten Baş, ”Sahur, iftar ve akşam ara öğünü olmak üzere üç öğün beslenilmelidir. İftar ve sahurda birdenbire ve çok fazla yemekle mide doldurulmamalıdır. Ani mide gerginliği hem tansiyon yükselmesine hem de nörolojik hormonların hızlı salgılanmasına yol açar. Azar azar, iyi çiğneyerek, sık aralıklarla yemek yenilmelidir. Uzun bir açlık sonrası iftar iki küçük zeytin, hurma ve suyla açılmalıdır. Hafif çorba, az yağlı sebze ya da etli sebze yemeği ile devam edilmeli, iftar yapıldıktan sonra 10 dakika ara verilip tekrar yemeğe dönülmelidir. İftar ile sahur arasında belirli aralıklarda su ve diğer içeceklerden yeterince alınması gerekir. Yetişkin bir insanın günde 1.5, 2 litre su içmesi gerekir. Bu nedenle Ramazan ayında su alımımıza çok fazla dikkat etmemiz gerekir. Özellikle ağır işlerde çalışan işçilerin, hamilelerin, emziklilerin oruç tutmaları halinde su alımına çok dikkat etmeleri gerekmektedir. Yemeklerin seçiminde çok yağlı, çok tuzlu ve aşırı tatlı besinlerden kaçınmak gerekir. Bunların yerine hazmı kolay, mide, bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen lifli ve selüloz içeren sebze, meyve ve kepekli ekmek tercih edilmelidir. Daha hafif olması için yiyecekler kızartma ve kavurma yerine haşlama, ızgara ya da fırında pişirme yöntemiyle hazırlanmalıdır. Oluşabilecek kabızlığı önlemek için lif oranı yüksek gıdalar (tahıl, kuru baklagil, kabuklu meyve, çiğ-pişmiş sebze) tercih edilmelidir. Baklava, kadayıf, tulumba gibi hamur tatlıları yerine, sütlaç, güllaç, kabak gibi süt ve meyve tatlılarını tercih etmeliyiz” dedi.

ÇOK MİKTARDA VE ÇOK ÇEŞİTLİ YEMEK YEMEYİN

Oruç tutarken en çok yapılan hatalara da değinen diyetisyen Mevlüde Baş, ”Birçok kişi sahura kalkmadan oruç tutar ve bu da ortalama 18 saat gibi uzun bir süre aç kalınmasına ve metabolizma hızının yavaşlamasına neden olur. Çok uzun açlıklarda kan şekeri ve tansiyon düşer, halsizlik, yorgunluk, baş ağrısı şikayetleri artar. Bunun yanı sıra iftarda çok miktarda ve çok çeşitte yemek tüketmek, hızlı yemek yemek, aşırı sıcak yemek, yeterli miktarda sıvı tüketmemek de yanlıştır” şeklinde konuştu.

  Copyrights © 2007 Gökbayrak
Ana Sayfa İnsan Kaynakları Bize E-Posta Göndermek İçin Tıklayın . . ! İletişim